Felanmälan
Om du upptäcker fel i din lägenhet eller i fastigheten, som t.ex. stopp i avloppet, elproblem eller trasiga lampor i trapphuset, kontakta HSB felanmälan. Efter din anmälan skickar vi en fastighetsskötare för att åtgärda problemet. Observera att fel som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende, medan fel i hyreslägenheter bekostas av föreningen, om inte annat avtalats.
Felanmälan kan göras direkt i mitthsb eller via denna länk . Lättast är att göra felanmälan via mitthsb.
-
Servicecenter (Felanmälan och mer information):
Telefon: 010-442 11 00
-
Svenska Störningsjouren eller bevakningsföretaget SOB:
Telefon: 08-519 315 21
Viktig information vid felanmälan:
- Uppge namn, adress och telefonnummer samt beskriv felets art.
- Felanmälan till Larmcentralen får endast göras vid akuta nödsituationer utanför arbetstid, när problemet inte kan vänta till nästkommande arbetsdag, exempelvis vid risk för vattenskador.