Felanmälan
Felanmälan via Internet
För att göra en felanmälan online
Fyll i alla nödvändiga uppgifter, inklusive ditt lägenhetsnummer och hur du kan nås.
Om du upptäcker fel i din lägenhet eller i fastigheten, som t.ex. stopp i avloppet, elproblem eller trasiga lampor i trapphuset, kontakta felanmälan. Efter din anmälan skickar vi en fastighetsskötare för att åtgärda problemet. Observera att fel som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende, medan fel i hyreslägenheter bekostas av föreningen, om inte annat avtalats.
Viktig information vid felanmälan:
- Uppge namn, adress och telefonnummer samt beskriv felets art.
- Felanmälan till Larmcentralen får endast göras vid akuta nödsituationer utanför arbetstid, när problemet inte kan vänta till nästkommande arbetsdag, exempelvis vid risk för vattenskador.
Viktig information vid felanmälan:
- Varifrån larmet kommer: gatuadress med nummer och våningsplan.
- Vem som ringer: namn och telefonnummer där du kan bli uppringd.
- Aktuellt fel: Om felet inte kan beskrivas exakt, berätta vad du har observerat.
Kontaktuppgifter vid felanmälan:
-
Fastighetsskötare:
Telefon: 578 775 50
-
Larmjour (SLB):
Telefon: 695 00 00 (OBS: Endast vid nödläge)
-
Allmänt behov av polishjälp:
Västerortspolisen Telefon: 010-56 30 305
-
Servicecenter (Felanmälan och mer information):
Telefon: 010-442 11 00
-
Svenska Störningsjouren eller bevakningsföretaget SOB:
Telefon: 08-519 315 21
-
Kontakt till webmaster för hemsidan:
E-post: webmaster@pargas.se