Felanmälan

Om du upptäcker fel i din lägenhet eller i fastigheten, som t.ex. stopp i avloppet, elproblem eller trasiga lampor i trapphuset, kontakta HSB felanmälan. Efter din anmälan skickar vi en fastighetsskötare för att åtgärda problemet. Observera att fel som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende, medan fel i hyreslägenheter bekostas av föreningen, om inte annat avtalats.

Felanmälan kan göras direkt i mitthsb eller via denna länk . Lättast är att göra felanmälan via mitthsb.

  • Servicecenter (Felanmälan och mer information):

    Telefon: 010-442 11 00

  • Svenska Störningsjouren eller bevakningsföretaget SOB:

    Telefon: 08-519 315 21

Viktig information vid felanmälan:

  • Uppge namn, adress och telefonnummer samt beskriv felets art.
  • Felanmälan till Larmcentralen får endast göras vid akuta nödsituationer utanför arbetstid, när problemet inte kan vänta till nästkommande arbetsdag, exempelvis vid risk för vattenskador.

Copyright 2025 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå