Felanmälan

Felanmälan via Internet

För att göra en felanmälan online

Fyll i alla nödvändiga uppgifter, inklusive ditt lägenhetsnummer och hur du kan nås.

Om du upptäcker fel i din lägenhet eller i fastigheten, som t.ex. stopp i avloppet, elproblem eller trasiga lampor i trapphuset, kontakta felanmälan. Efter din anmälan skickar vi en fastighetsskötare för att åtgärda problemet. Observera att fel som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende, medan fel i hyreslägenheter bekostas av föreningen, om inte annat avtalats.

Viktig information vid felanmälan:

  • Uppge namn, adress och telefonnummer samt beskriv felets art.
  • Felanmälan till Larmcentralen får endast göras vid akuta nödsituationer utanför arbetstid, när problemet inte kan vänta till nästkommande arbetsdag, exempelvis vid risk för vattenskador.

Viktig information vid felanmälan:

  • Varifrån larmet kommer: gatuadress med nummer och våningsplan.
  • Vem som ringer: namn och telefonnummer där du kan bli uppringd.
  • Aktuellt fel: Om felet inte kan beskrivas exakt, berätta vad du har observerat.

Kontaktuppgifter vid felanmälan:

  • Fastighetsskötare:

    Telefon: 578 775 50

  • Larmjour (SLB):

    Telefon: 695 00 00 (OBS: Endast vid nödläge)

  • Allmänt behov av polishjälp:

    Västerortspolisen Telefon: 010-56 30 305

  • Servicecenter (Felanmälan och mer information):

    Telefon: 010-442 11 00

  • Svenska Störningsjouren eller bevakningsföretaget SOB:

    Telefon: 08-519 315 21

  • Kontakt till webmaster för hemsidan:

    E-post: webmaster@pargas.se

Copyright 2025 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå